Jak na gruncie podatku VAT rozliczyć wręczenie nagród laureatom konkursów na akcji promocyjnej?
PYTANIE
Agencja reklamowa na zlecenie swojego klienta organizuje akcję promocyjną wytwarzanych przez niego produktów. Jednym z elementów promocji jest organizacja i przeprowadzenie konkursu połączone z wydaniem nagród laureatom. Ciężar ekonomiczny ufundowanych nagród spoczywa na zleceniodawcy. Nagrody są kupowane i wydawane przez agencję. Wartość części nagród nie przekracza 100 zł.
1. Czy przekazanie laureatom nagród nieprzekraczających 100 zł podlega opodatkowaniu podatkiem VAT? Czy można je zakwalifikować jako prezenty o małej wartości?
2. Czy w tej sytuacji mamy do czynienia z odpłatnym czy nieodpłatnym przekazaniem towarów?
3. Czy obowiązek opodatkowania lub nie wydanych nagród zmieniłby się w sytuacji gdyby to zleceniodawca sam zakupił i wydał nagrody?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX