Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny do: 24 listopada 2018 r.
Autor odpowiedzi: Jabłoński Mariusz
Odpowiedzi udzielono: 24 października 2018 r.

PYTANIE

Spółka prowadzi sprzedaż hurtową artykułów instalacyjnych. W ramach zachęty spółka tworzy z asortymentu zestawy, które sprzedaje w konkurencyjnych cenach. We wrześniu miała miejsce nieprzewidziana sytuacja. Spółka otrzymała zamówienie na zestaw składający się z czterech elementów: A, B, C i D. Spółka zakupiła element A, ale dostawę zleciła bezpośrednio do klienta (obniżenie kosztów transportu). Klient otrzymał dostawę, spółka otrzymała fakturę. Spółka powinna była dostarczyć pozostałe elementy zestawu, ale okazało się, że na stanie magazynowym zabrakło elementów D. Spółka czeka na dostawę elementów D, aby dokończyć transakcję.

Czy w związku z rozpoczęciem dostawy zestawu we wrześniu, spółka powinna w dniu 15 października wystawić fakturę za cały zestaw z datą sprzedaży: wrzesień?

Czy spółka ma prawo odliczyć podatek VAT od faktury zakupu elementu A we wrześniu, czy dopiero w październiku z chwilą zakończenia dostawy?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów prezentację