Jak na gruncie podatku VAT rozliczyć rezygnację Klienta z zamówienia?
PYTANIE
Jesteśmy firmą produkcyjną , w marcu 2018 r. wystawiliśmy fakturę na naszą spółkę powiązaną z UK (dostawa do Kuwejtu – czyli transakcja łańcuchowa). Towar miał być odebrany na warunkach EXW przez klienta ostatecznego, którym było przedsiębiorstwo z Kuwejtu, w związku z czym został on przewieziony na nasz magazyn zewnętrzny w którym oczekiwał na odbiór. Klient nie odebrał towaru w przeciągu 30 dni od wystawienia faktury w związku z czym nie było przemieszczenia towaru, co za tym idzie nie otrzymaliśmy MRN i IE529 pozwalającego nam na zastosowanie stawki VAT 0% w konsekwencji czego opodatkowane zostało to w miesiącu wystawienia faktury stawką krajową w deklaracji VAT-7 w pozycji 19 i 20. Klient po miesiącu zrezygnował z zamówienia, po dwóch miesiącach została sporządzona częściowa korekta zwrotu towaru na magazyn i w kolejnym miesiącu kolejna część, co zostało wykazane jako zmniejszenie w deklaracji VAT-7 w pozycji 22 w poszczególnych miesiącach wystawiania korekt.
Czy postąpiliśmy zgodnie z ustawą o VAT?
W jaki sposób można odzyskać VAT od faktury pierwotnej, mimo braku dokumentów potwierdzających zastosowanie stawki 0%?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX