Jak można rozliczać czas pracy, jeżeli istnieje potrzeba pracy w soboty i niedziele?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Suchanowska Joanna
Odpowiedzi udzielono: 5 września 2016 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka prowadzi działalność w zakresie laboratorium. Ze względu na specyfikę działalności niezbędna jest obecność pracownika w laboratorium również w soboty i niedziele (zazwyczaj 1-2 osoby od 2 do 5 godzin). W spółce (na chwilę obecną) obowiązuje 40 godzinny tydzień pracy. Pracownicy wykonują pracę od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 16.00. Osoby bezpośrednio zaangażowane w badania, przychodzą również w soboty lub/i w niedziele, co stanowi pracę w godzinach nadliczbowych.

Uwzględniając specyfikę działalności, w jaki sposób spółka może, zgodnie z kodeksem pracy, rozliczać czas pracy?

Jaki system rozliczenia czasu pracy mogłaby przyjąć?

Czy za ewentualny dyżur na telefon (w sobotę, niedzielę i święto) spółka "oddawałaby" pracownikowi tylko tyle godzin, ile rzeczywiście przepracował, czy cały dzień?

Czy ewentualne podpisanie umów zlecenia z pracownikami na wykonywanie pewnych dodatkowych czynności w soboty lub/i niedziele jest możliwe w tej sytuacji?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX