Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Autor odpowiedzi: Kowalski Radosław
Odpowiedzi udzielono: 14 grudnia 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółdzielnia w miesiącu wrześniu zakupiła na magazyn materiał ze wstępnym przeznaczeniem go do celów gospodarki zasobami mieszkaniowymi (do konserwacji instalacji np. wodnej i kanalizacyjnej), czyli do działalności zwolnionej z VAT. Nie odliczono z faktury zakupu podatku VAT. Materiał został wydany z magazynu dopiero w miesiącu listopadzie i okazało się wtedy, że materiał został wykorzystany jednak do konserwacji w lokalu użytkowym w najmie, czyli do działalności opodatkowanej. W jaki sposób dokonać korekty odliczenia podatku VAT z faktury zakupu? Czy dokonywać korekty podatku VAT naliczonego w sytuacji, gdy od momentu zakupu i przyjęcia materiału na magazyn, a jego zmianą przeznaczenia upłynęło więcej niż 12 miesięcy?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?