Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 2 maja 2012 r.
Autor odpowiedzi: Niedźwiedzka Małgorzata
Odpowiedzi udzielono: 19 października 2004 r.

PYTANIE

Spółka prawa handlowego chciała zakupić maszynę w Turcji. Złożyliśmy zamówienie, wpłaciliśmy zaliczkę i maszynę wysłano. Okazało się, że maszyna w czasie transportu uległa uszkodzeniu. Na naszą reklamację poproszono o zwrot maszyny, w zamian za zwrot zaliczki. Niestety minęły już 3 miesiące, a zwrotu pieniędzy nie ma. W Polsce zagroziłbym kontrahentowi sądem.

Co mogę zrobić w stosunku do kontrahenta zagranicznego, w dodatku spoza UE? Czy mogę wysłać pozew? Do jakiego sądu? Czy jest jakaś instytucja która się takimi sprawami zajmuje?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?