Jak ma udowodnić, że torby nie były sprzedawane klientom?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Sosnowski Paweł
Odpowiedzi udzielono: 10 grudnia 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jakie obowiązki ma sprzedawca (mikroprzedsiębiorca) związane z opakowaniami, który sprzedaje artykuły odzieżowe (bielizna)?

Sprzedawca zakupił torby foliowe, które nie były wydawane klientom, ale służyły do segregowania towaru na rozmiary. Nie ma kasy fiskalnej.

Czy sprzedawca ma jakieś obowiązki związane ze sprawozdawczością?

Jak ma udowodnić, że torby nie były sprzedawane klientom?

Czy wystarczy informacja umieszczona w sklepie, że sprzedawca nie udostępnia opakowań i prosi się klientów o przynoszenie własnych toreb?

Czy są jakieś sprawozdania, które powinien składać sprzedawca w przypadku zakupu toreb foliowych nawet, jeśli nie służą do sprzedaży dla klientów?

Czy gdyby zdecydował się wydawać torby klientom (papierowe), to musi wypełniać sprawozdania lub pobierać opłaty?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX