Jak instytucja kultury potraktuje na gruncie VAT wydanie nieodpłatnych zaproszeń na koncert: w konkursie (jako nagrody) oraz dla pracowników?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Andrzejowicz Marcin
Odpowiedzi udzielono: 7 maja 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Instytucja kultury zawarła porozumienie z agencją w zakresie współorganizacji koncertów. Agencja zgodnie z porozumieniem zobowiązuje się do zapewnienia kompleksowej organizacji tych koncertów muzycznych, natomiast po stronie instytucji leżą obowiązki w działań promocyjnych: (plakaty, reklama na facebooku, zapewnienie nośników reklamowych, reklama na stronie głównej instytucji. Koncert jest biletowany, ale zgodne z porozumieniem wpływy ze sprzedaży biletów na koncerty będą przypadały wyłącznie agencji, z zastrzeżeniem jednak, że po stronie instytucji pozostanie do dyspozycji 60 szt. zaproszeń na koncerty; w porozumieniu brak jest wskazania sposobu rozdysponowania przez Instytucję zaproszeniami.

Jakie są obowiązki w zakresie ewentualnego opodatkowania VAT w związku z rozdysponowaniem przez instytucję 60 zaproszeń na koncert w sposób nieodpłatny:

1) 20 podwójnych zaproszeń zostanie rozdane dla osób fizycznych jako nagrody w konkursie zorganizowanym na facebooku,

2) 10 podwójnych zaproszeń zostanie rozdana dla pracowników. Na wydrukowanych zaproszeniach nie ma wartości ceny biletu.

Czy należy rozliczyć podatek VAT należny od zaproszeń?

Jeśli tak, to jaką stawkę przyjąć?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX