Jak gmina może umożliwić zakładowi gospodarki komunalnej i mieszkaniowej dostęp do nagrań z monitoringu wizyjnego na targowisku miejskim?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Warkoczyński Mariusz
Odpowiedzi udzielono: 28 lipca 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Targowisko miejskie jest prowadzone i administrowane przez Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Sp. z o.o. w K. zgodnie z regulaminem targowiska 24 października 2014 r. wprowadzonego uchwałą rady miejskiej. Ostatni dokument - umowa wykonawcza z dnia 20 kwietnia 2021 r. określa zasady realizacji zadań własnych gminy powierzonych uchwałą, m.in. określenie zakresu i technicznych zasad realizacji zadania publicznego przez ZGKiM w ramach zadania powierzonego uchwałą. Tu znów wśród wielu zadań (zarządzanie nieruchomościami, w tym lokalami mieszkalnymi, drogami, mostami, zielenią, itd. pojawia się zapis - "prowadzenie targowiska" wraz z wyszczególnieniem zadań (głównie organizacyjno-porządkowych). W roku 2019 gmina założyła na targowisku monitoring, opracowano regulamin, klauzule. Wskazano gminę jako ADO. W chwili obecnej ZGKiM chce mieć dostęp do nagrań. Gmina chętnie przekaże "monitoring" we władanie (nie powierzenie).

Jak technicznie i formalnie to przeprowadzić? Jakie dokumenty będą w tej sytuacji niezbędne (całkowita odpowiedzialność zakładu za dane osobowe pozyskane w ramach monitoringu wizyjnego)?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX