Jak fundacja powinna rozliczać faktury administracyjne?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2018 r.
Autor odpowiedzi: Zaniewicz Edyta
Odpowiedzi udzielono: 17 października 2018 r.

PYTANIE

Fundacja zarejestrowana do VAT nie uzyskała "obrotu " podlegającego VAT (ani z działalności statutowej ani z działalności gospodarczej), fundacja ponosi koszty utrzymania administracji (lokal, telefon, księgowość, artykuły papiernicze). Fundacja nie złożyła też wniosku do naczelnika US z propozycją ustalenia współczynnika ani prewspółczynnika. Fundacja otrzymuje faktury za utrzymanie domeny z Irlandii.

Jakie działania powinna podjąć fundacja aby prawidłowo dokonywać rozliczenia VAT?

Jak fundacja powinna rozliczać faktury (pytam o VAT) administracyjne?

Jak rozliczyć fakturę za domenę?

Nadmieniam, że rzecz dotyczy roku poprzedniego, gdzie powinnam złożyć korekty.

Kiedy powinnam rozpoznać import usług a czy VAT naliczony z importu usług podlega odliczeniu i w którym okresie?

Jak wycenić wartość ewentualnych usług statutowych (nieodpłatnych) i jak odnieść do tego koszty związane z realizacją niepopłatnych celów statutowych (oczywiście pytanie dotyczy VAT naliczonego)?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX