Jak fundacja może zaliczyć poniesiony wydatek w koszty, jeżeli nie otrzymała faktury za transport i już jej prawdopodobnie nie otrzyma?
PYTANIE
Fundacja zorganizowała przejazd wolontariuszy na trasie Kraków-Częstochowa-Kraków na szkolenie. Warunki zostały ustalone korespondencyjnie za pośrednictwem poczty elektronicznej. Usługa została wykonana (jest na to kilkudziesięciu świadków - uczestników podróży). Osoba organizująca przejazd dokonała zapłaty za usługę gotówką u kierowcy. Kierowca otrzymał również dane do wystawienia faktury. Nie otrzymano pokwitowania przyjęcia gotówki - nie zadbano o to. Niestety od zakończenia podróży kontakt z firmą się urwał. Telefony podane na stronie internetowej firmy oraz w korespondencji mailowej milczą.
Jak fundacja może zaliczyć poniesiony wydatek w koszty?
Czy możemy wystawić dokument wewnętrzny?
Jak powinien on wyglądać?
Czy na przeszkodzie takiemu rozwiązaniu nie stoi brzmienie art. 20 ust. 4 zdanie drugie ustawy o rachunkowości?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX