Jak firma może ewidencjonować wprowadzone do swojej oferty usługi doradcze?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Topulniak Michał
Odpowiedzi udzielono: 17 marca 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Firma ma zamiar wprowadzić do swojej oferty sprzedaż usług doradczych. Realizacja usług miałaby się odbywać poprzez telekonferencje z klientami, za wcześniejszą przedpłatą. Klient może kupić 1 usługę lub pakiet 4 usług (4 spotkań) do wykorzystania w ciągu 4 miesięcy od zakupu. Po upływie 4 miesięcy, zgodnie z regulaminem, spotkania niewykorzystane przepadają. Planowany udział przychodów z tego typu usług, w odniesieniu do ogółu przychodów firmy z tego typu działalności, ma wynosić mniej niż 5%.

Czy zakup tego pakietu należy ewidencjonować jako zaliczkę 100% na poczet usług i rozliczać proporcjonalnie do ich wykonania (rozliczenie międzyokresowe przychodów)? Czy firma ma prawo zawrzeć w swojej polityce rachunkowości zapis, że w ramach uproszczenia tego typu usługi zalicza w przychody bilansowe w momencie zakupu (przedpłaty) ze względu na niski udział w całości przychodów firmy?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX