Jak ewidencjonować w PKPiR faktury związane z wydatkami odnoszącymi się do nabytych do dalszej odsprzedaży mieszkań oraz jak sporządzić spis z natury?
PYTANIE
Przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą opodatkowaną podatkiem liniowym, rozlicza PDOF metodą kasową, zakupuje mieszkania w celu ich remontu oraz dalszej odsprzedaży. Zakup mieszkania księgowany jest na podstawie aktu notarialnego, bądź faktury. Klient dostarcza nam faktury związane z:
1. usługami remontowymi
2. materiałami budowlanymi
3. wyposażeniem mieszkania (np. meble)
4. opłatami (gaz, prąd, wspólnota)
5. inne (ogłoszenie, koszty notarialne) W jakich kolumnach księgować w.w. koszty od nr.1-6 w KPIR?
Podatek od czynności cywilnoprawnych powinien być ujęty razem z aktem notarialnym, czy w ramach faktury od notariusza? Jak wycenić inwenturę na koniec roku - Które faktury powinny wchodzić w jej skład?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX