Jak ewidencjonować uszkodzone części maszyn, które są wymontowywane, naprawiane i przyjmowane do magazynu, a następnie wykorzystywane przy kolejnych naprawach?
PYTANIE
Spółka akcyjna ma wiele maszyn i urządzeń zaliczanych do środków trwałych. W urządzeniach często dochodzi do awarii i w związku z tym muszą zostać wymienione części (najczęściej elektroniczne) na nowe. Wymontowane części są składowane, a następnie przekazywane odrębnej komórce do naprawy. Po naprawie przekazywane są do magazynu, następnie wyceniane po cenie katalogowej z uwzględnieniem stopnia zużycia. Na podstawie powyższej wyceny przyjmowane są dokumentem PW do magazynu, gdzie w razie awarii urządzeń ponownie są używane do napraw. Księgowo wygląda to następująco:
- dokument PW:
Wn konto 310 Magazyn
Ma konto 763 Pozostałe przychody operacyjne,
- dokument RW:
Wn konto 402 Zużycie materiałów
Ma konto 310 Magazyn.
Czy ewidencja naprawionych części (uprzednio praktycznie złomu) jest prawidłowa?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX