Jak ewidencjonować uszkodzone części maszyn, które są wymontowywane, naprawiane i przyjmowane do magazynu, a następnie wykorzystywane przy kolejnych naprawach?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Waślicki Tadeusz
Odpowiedzi udzielono: 10 maja 2016 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka akcyjna ma wiele maszyn i urządzeń zaliczanych do środków trwałych. W urządzeniach często dochodzi do awarii i w związku z tym muszą zostać wymienione części (najczęściej elektroniczne) na nowe. Wymontowane części są składowane, a następnie przekazywane odrębnej komórce do naprawy. Po naprawie przekazywane są do magazynu, następnie wyceniane po cenie katalogowej z uwzględnieniem stopnia zużycia. Na podstawie powyższej wyceny przyjmowane są dokumentem PW do magazynu, gdzie w razie awarii urządzeń ponownie są używane do napraw. Księgowo wygląda to następująco:

- dokument PW:

Wn konto 310 Magazyn

Ma konto 763 Pozostałe przychody operacyjne,

- dokument RW:

Wn konto 402 Zużycie materiałów

Ma konto 310 Magazyn.

Czy ewidencja naprawionych części (uprzednio praktycznie złomu) jest prawidłowa?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX