Jak ewidencjonować księgi handlowe między polską spółką z o.o. a jej polskim oddziałem?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Waślicki Tadeusz
Odpowiedzi udzielono: 2 listopada 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jak ewidencjonować księgi handlowe między polską spółką z o.o. a jej polskim oddziałem?

Jak przebiegają księgowania sprzedaży lub zakupu między spółką a oddziałem, jeżeli oddział zakupuje lub sprzedaje usługę?

Czy plan kont jest taki sam między oddziałem a spółką?

Czy listę płac i rozliczenie z zatrudnienia w oddziale księguje się w oddziale i w spółce, czy tylko w oddziale?

U kogo rozliczamy VAT-7 - w spółce czy oddziale oraz od kogo rozliczamy CIT-8 za zakupy lub sprzedaż w oddziale?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX