Jak dyrektor szkoły powinien załagodzić konflikt pomiędzy pracownikiem obsługi szkoły oraz uczniami?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Gąsiorek Piotr
Odpowiedzi udzielono: 23 lutego 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Pracownica obsługi szkoły podstawowej poprosiła o zwolnienie chwilowe z pracy, tłumacząc pilną sprawą z chorą teściową. Dyrektor szkoły wyraził zgodę. Po pewnym czasie wróciła i pracowała dalej. Potem okazało się, (skarga innego rodzica), że będąc w domu weszła na zdalną lekcję swego syna (godzina z wychowawcą klasy) i zagroziła sądem jednemu z uczniów, jeżeli się nie odczepi od jej syna. Z wyjaśnień wychowawczyni wynika, że to właśnie syn tej pracownicy szkoły jest autorem nieprzychylnych komentarzy na klasowym czacie, w dodatku uważającym, że nikogo nie będzie przepraszał. Niektórzy rodzice uważają, że ponieważ ta mama strasząca sądem inne dzieci jest pracownikiem szkoły, to dyrektor szkoły powinien ją za to ukarać. Ta mama jest trudnym współpracownikiem wśród obsługi szkoły. Jak powinien postąpić dyrektor? Co powinien zrobić, aby być w zgodzie z prawem? Było już jedno spotkanie w szkole pomiędzy zainteresowanymi rodzicami, ale ze względu na całkowity brak zgody ze strony pracownicy szkoły, nic nie przyniosło.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX