Jak dokonać korekty w przypadku gdy faktura została wystawiona na niewłaściwy podmiot, który nie przyjął i odesłał fakturę, nie ujmując jej w swojej ewidencji VAT?
PYTANIE
Spółka X wystawiła 15.11.2019 fakturę sprzedaży nr 1 na błędny podmiot, który nie był rzeczywistym odbiorcą towarów. Po zauważeniu nieprawidłowości 20.11.2019 spółka wystawiła fakturę sprzedaży nr 2 na poprawnego odbiorcę. Po skonsultowaniu się z pierwotnym odbiorcą (nieprawidłowy) odbiorca odesłał nam fakturę nr 1 mówiąc, że nie zakupił od nas towarów i nie przyjmuje faktury. Spółka X przekreśliła fakturę nr 1 z adnotacją anulowana.
Czy na takiej podstawie spółka X może faktury nr 1 nie wykazywać w ewidencji VAT i tym samym JPK_VAT?
Pierwotnie błędny kontrahent zaznaczył, że jeżeli wystawimy korektę sprzedaży in minus, to nie potwierdzi nam korekty, bo nie zakupił od nas żadnych towarów i korekta sprzedaży in minus nie obejmuje go.
Czy spółka X jednak zobowiązana jest do wystawienia faktury korekty?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX