Jak dokonać korekty w przypadku gdy faktura została wystawiona na niewłaściwy podmiot, który nie przyjął i odesłał fakturę, nie ujmując jej w swojej ewidencji VAT?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2020 r.
Autor odpowiedzi: Zaniewicz Edyta
Odpowiedzi udzielono: 22 stycznia 2020 r.

PYTANIE

Spółka X wystawiła 15.11.2019 fakturę sprzedaży nr 1 na błędny podmiot, który nie był rzeczywistym odbiorcą towarów. Po zauważeniu nieprawidłowości 20.11.2019 spółka wystawiła fakturę sprzedaży nr 2 na poprawnego odbiorcę. Po skonsultowaniu się z pierwotnym odbiorcą (nieprawidłowy) odbiorca odesłał nam fakturę nr 1 mówiąc, że nie zakupił od nas towarów i nie przyjmuje faktury. Spółka X przekreśliła fakturę nr 1 z adnotacją anulowana.

Czy na takiej podstawie spółka X może faktury nr 1 nie wykazywać w ewidencji VAT i tym samym JPK_VAT?

Pierwotnie błędny kontrahent zaznaczył, że jeżeli wystawimy korektę sprzedaży in minus, to nie potwierdzi nam korekty, bo nie zakupił od nas żadnych towarów i korekta sprzedaży in minus nie obejmuje go.

Czy spółka X jednak zobowiązana jest do wystawienia faktury korekty?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX