Jak dla potrzeb kontroli posiadania umów na odbiór odpadów należy traktować udzielone pełnomocnictwa oraz jak obliczać od nich opłatę skarbową?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Sputowski Arkadiusz
Odpowiedzi udzielono: 4 stycznia 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W związku z trwającą kontrolą właścicieli nieruchomości w zakresie pozbywania się zebranych na terenie nieruchomości nieczystości ciekłych zgodnie z ustawą z 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach – dalej u.u.c.p.g. prowadzoną przez Urząd Gminy proszę o udzielenie informacji w poniższym zakresie:

Czy podczas przeprowadzonych kontroli, gdy na wezwanie zgłasza się do Urzędu pełnomocnik właściciela nieruchomości, wymagane jest (poza zwolnieniami określonymi w ustawie z 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej - dalej u.o.s.) pobranie opłaty skarbowej od złożonego pełnomocnictwa?

Czy podczas kontroli wspólnoty mieszkaniowej, w której nie został (pomimo obowiązku wynikającego z ustawy z 24.06.1994 r. o własności lokali) wyodrębniony zarząd, ani zarządca, czy administrator, została natomiast wskazana osoba działająca na podstawie pełnomocnictwa powinna być pobrana opłata skarbowa za przedstawione pełnomocnictwo?

Należy wskazać, że pełnomocnictwo udzielone jest przez każdego właściciela lokalu odrębnie.

Czy więc opłata dotyczyć będzie każdego z przedłożonych dokumentów?

Wyjaśnienie powyższych zagadnień umożliwi sprawne oraz prawidłowe dokonywanie kontroli przez Urząd.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX