Jak dla celów VAT prawidłowo rozpoznać transakcję zakupu pudełek zafakturowaną przez firmę z USA, które fizycznie były dostarczone z Danii do Czech, a następnie po skompletowaniu z produktem głównym przywiezione do Polski?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 30 września 2020 r.
Autor odpowiedzi: Kamiński Krzysztof
Odpowiedzi udzielono: 23 marca 2016 r.

PYTANIE

Wyprodukowaliśmy towar główny w Czechach, część składowa (pudełko) zostało sprowadzone do Czech z Danii. Fakturę za produkt podstawowy otrzymaliśmy od dostawcy czeskiego. Fakturę za pudełka otrzymaliśmy od firmy z USA - licencjodawcy produktu, który zamówił pudełka w Danii dla wszystkich swoich licencjobiorców z różnych krajów, otrzymał na nie fakturę od dostawcy z Dani i następnie zafakturował każdy kraj (w tym naszą spółkę) ilością pudełek, której potrzebowaliśmy do naszych produktów. Gotowy produkt wraz z opakowaniem przyjechał do naszego magazynu w Polsce z Czech. Za transport całkowitego produktu CZ-PL zostaliśmy obciążeni przez czeskiego dostawcę, za transport pudełek DK-CZ zostaliśmy obciążeni przez firmę z USA.

Jak dla celów VAT prawidłowo rozpoznać (i wykazać w deklaracji VAT-7 i VAT UE) transakcję zakupu pudełek zafakturowaną przez firmę z USA, które fizycznie były dostarczone z Danii do Czech, a następnie po skompletowaniu z produktem głównym przywiezione do Polski?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX