Jak często placówka medyczna powinna sporządzać inwentaryzację aby skorygować koszty o wartość materiałów niezużytych?
PYTANIE
Placówka medyczna (spółka z o.o.) świadczy usługi dentystyczne, ortodontyczne i protetyczne. W celu świadczenia usług zakupuje: 1) materiały stanowiące podstawowy surowiec do wykonanej usługi (np. materiał do plomb, zamki, łuki) 2) materiały pomocnicze typu kompresy gzowe, serwety, maseczki, strzykawki etc.
W jaki sposób powinny być księgowane powyższe zakupy?
Czy ze względu na któreś powyższe zakupy spółka musi prowadzić magazyn?
Czy może wszystkie zakupy księgować od razu bezpośrednio w koszty?
Jak często musi sporządzić inwentaryzację aby wyksięgować z kosztów niezużyte materiały (na koniec każdego miesiąca czy roku)?
Czy inwentaryzacji będą podlegały tylko materiały podstawowe czy również te z pkt drugiego?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX