Jak często należy prowadzać kontrolę przedsiębiorców odbierających nieczystości ciekłe?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Szałkiewicz Marek
Odpowiedzi udzielono: 10 lipca 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Zgodnie z art. 6 ust. 5aa ustawy z 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach – dalej u.u.c.p.g. wójt, burmistrz lub prezydent miasta jest obowiązany prowadzić kontrolę, o której mowa w ust. 5a, co najmniej raz na dwa lata zgodnie z planem kontroli, określającym co najmniej wykaz podmiotów podlegających kontroli w okresie kontrolowanym. Ust. 5a mówi, że wójt, burmistrz lub prezydent miasta kontroluje: 1) posiadanie umów, o których mowa w ust. 1; 2) zgodność postanowień umów, o których mowa w ust. 1 pkt 2, z wymaganiami określonymi w regulaminie oraz ze sposobem określonym w przepisach wydanych na podstawie art. 4a ust. 1 u.u.c.p.g.; 3)dowody uiszczania opłat za usługi, o których mowa w ust. 1, lub inny sposób udokumentowania wykonania obowiązków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 3b u.u.c.p.g. Z powyższego wynika, że kontrolę z częstotliwością 2 lat należy przeprowadzać, ale właścicieli nieruchomości "podmiotów", a nie przedsiębiorców prowadzących działalność w zakresie opróżniania zbiorników i osadników.

Jak często należy prowadzać kontrolę przedsiębiorców odbierających nieczystości ciekłe?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX