Jak biuro podróży powinno rozliczyć koszty niewykorzystanej usługi turystycznej?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 30 czerwca 2021 r.
Autor odpowiedzi: Kłos Piotr
Odpowiedzi udzielono: 5 lipca 2019 r.

PYTANIE

Podatnik jest organizatorem usług turystycznych - indywidualne wyprawy do Zanzibaru. Rozlicza się w oparciu o procedurę marży. Jedna z turystek opłaciła w całości usługę jednak nie dotarła na miejsce i nie skorzystała z niej. Podatnik poniósł koszty związane z organizacją tej usługi (hotel itp). Nie udało się anulować zleconych wcześniej usług. W tej sytuacji turystce nie zwrócono wcześniejszych wpłat.

Jak biuro podróży powinno rozliczyć taką niewykorzystaną usługę?

Czy rozliczyć ją w systemie VAT marża tak jakby się odbyła?

Czy może wpłaty od turystki potraktować jako przychód bez VAT, jako rekompensatę poniesionych kosztów?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX