Jak biuro podróży powinno rozliczyć koszty niewykorzystanej usługi turystycznej?
Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 30 czerwca 2021 r.
Odpowiedzi udzielono: 5 lipca 2019 r.
PYTANIE
Podatnik jest organizatorem usług turystycznych - indywidualne wyprawy do Zanzibaru. Rozlicza się w oparciu o procedurę marży. Jedna z turystek opłaciła w całości usługę jednak nie dotarła na miejsce i nie skorzystała z niej. Podatnik poniósł koszty związane z organizacją tej usługi (hotel itp). Nie udało się anulować zleconych wcześniej usług. W tej sytuacji turystce nie zwrócono wcześniejszych wpłat.
Jak biuro podróży powinno rozliczyć taką niewykorzystaną usługę?
Czy rozliczyć ją w systemie VAT marża tak jakby się odbyła?
Czy może wpłaty od turystki potraktować jako przychód bez VAT, jako rekompensatę poniesionych kosztów?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX