Ja ująć w deklaracji VAT-7 faktury wystawione przez dom aukcyjny?
PYTANIE
Spółka kupuje towary poprzez licytację organizowaną przez niemiecki dom aukcyjny. Po dokonaniu zakupu spółka otrzymuje tylko jedną fakturę, która wystawiona jest przez dom aukcyjny. Zawiera ona następujące elementy:
1. Zapis: licytacja/sprzedaż w imieniu i na rachunek uprawnionego,
2. Przedmiot sprzedaży – wraz z wartością,
3. Prowizja za licytacje – wraz z wartością,
4. Dane właściciela/sprzedającego czyli upadłej firmy (nazwa, adres, NIP),
5. Dane wystawcy faktury (domu aukcyjnego) (nazwa, adres, NIP),
6. Rachunek bankowy domu aukcyjnego na który należy uiścić łączną wartość faktury (czyli za przedmiot sprzedaży oraz prowizję).
Ponadto spółka otrzymała informację od domu aukcyjnego, iż nie są właścicielami towaru.
W jaki sposób ująć w deklaracji VAT-7 powyższy zakup?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX