Ile dni urlopu należy się pracownikowi administracji?

Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Autor odpowiedzi: Handzlik Marta
Odpowiedzi udzielono: 29 listopada 2010 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Ile dni urlopu należy się pracownikowi administracji zatrudnionemu w wymiarze czasu pracy 1/5 w okresie od 1 października 2009 r. do dnia 30 czerwca 2010 r.? Staż pracy pracownika wynosi 20 lat.

Czy poniższe wyliczenia są prawidłowe:

1/5 x 26 dni = 5,2 co zgodnie z art. 154 § 2 k.p. daje nam 6 dni w roku

6 dni: 12 m-cy = 0,5 dnia urlopu na m-c

0,5 x 8 godz. = 4 godz. za m-c

Pracownik przepracował 9 m-cy x 4 godz. = 36 godz. urlopu w okresie zatrudnienia.

Pracownik pracował w środy i piątki po 4 godziny. Czyli tylko w te dni może skorzystać z urlopu. W roku 2009 – pracownik miał prawo do 12 godz. urlopu, co daje pracownikowi 3 dni urlopu. W roku 2010 – pracownik miał prawo do 24 godz. urlopu, co daje pracownikowi 6 dni urlopu.

ODPOWIEDŹ

Full content available after logging in to LEX

Log in to LEX | Don't use LEX programs yet? Order test access