Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2020 r.
Autor odpowiedzi: Klimek Krzysztof
Odpowiedzi udzielono: 1 kwietnia 2020 r.

PYTANIE

Podatnik sprzedaje zabawki na rzecz klientów indywidualnych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz na rzecz klientów prowadzących działalność gospodarczą. Zamówienia są dokonywane poprzez sklep internetowy, najpierw podatnik dokonuje płatności za towar, a po zaksięgowaniu płatności podatnik wystawia paragon/fakturę i wysyła do klienta.

Czy w przypadku anulowania zamówienia, podatnik może zrobić po prostu zwrot wpłaconej kwoty bez księgowania (wystawiania paragonu lub faktury i korekty)?

Czy w przypadku jeśli nastąpiła nadpłata w zamówieniu po zamianie jednego produktu na inny przed jego wysłaniem, podatnik powinien przygotować korektę faktury?

Nadpłatę zwraca na konto klienta.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?