Czy zwrot kosztów za naprawę wadliwie wykonanych elementów należy rozpoznać jako import usług?
PYTANIE
Nasza firma będąca czynnym podatnikiem VAT, wykonała dla unijnego kontrahenta usługę mechaniczną na jego materiale, a dokładnie na 3 elementach maszyny. Po wykonaniu usługi wszystkie 3 elementy zostały przesłane klientowi. Klient stwierdził, że usługa została wykonana wadliwie i przekazał 3 elementy do innej firmy w swoim kraju w celu dokonania ich naprawy. Firma ta naprawiła 3 wadliwe elementy w grudniu 2015 r. i obciążyła naszego klienta 3 fakturami (każda z inną datą grudniową) wystawionymi na każdy element osobno. W marcu 2016 r. nasz unijny kontrahent obciążył naszą firmę kosztami poniesionymi za naprawę wadliwie wykonanych elementów. Wystawił nam w związku z tym jedną fakturę na całość poniesionych kosztów.
Czy powinniśmy w związku z tym potraktować to obciążenie jako import usług, a jeżeli tak, to w jakim miesiącu go wykazać?
Jaki średni kurs NBP zastosować do przeliczenia wartości tego importu?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX