Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Autor odpowiedzi: Bartosiewicz Adam
Odpowiedzi udzielono: 7 kwietnia 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Odbiór odpadów komunalnych w imieniu gminy świadczył Związek. Mimo obowiązującego porozumienia, Związek przez okres 3 miesięcy nie odbierał odpadów komunalnych od mieszkańców z terenu gminy. Z uwagi, iż był to okres letni (istniało zagrożenie sanitarne) zorganizowane były odbiory awaryjne, w ramach których znaczna część mieszkańców na własny koszt oddała odpady komunalne firmie zewnętrznej. Mieszkańcy posiadają faktury oraz paragony ze zleceniami wykonania odbioru odpadów w trybie awaryjnym, które kwestionowane są przez Związek. Aktualnie mieszkańcy wzywani są do uregulowania płatności za miesiące, kiedy odbioru odpadów przez Związek nie było (nie był on nawet w stanie świadczyć odbioru, bo nie było przez ten okres umowy z wykonawcą).

Czy w zaistniałej sytuacji Związek słusznie domaga się opłaty za miesiące, kiedy odbioru nie było?

Czy istnieje możliwość uregulowania należności w kwocie pomniejszonej o koszty naliczone podczas odbioru awaryjnego?

Związek domaga się pełnej kwoty należności.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?