Czy zobowiązanie pracownika do usuwania awarii poza godzinami pracy w ramach przydzielonego telefonu służbowego można nazwać dyżurem?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kamińska Agata
Odpowiedzi udzielono: 11 czerwca 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Mamy pracownika, który pracuję od 7 do 15 godz. od poniedziałku do piątku na stanowisku konserwator- elektryk w systemie podstawowym w trzy miesięcznym okresie rozliczeniowym. Zobowiązuje się pracownika do usuwania awarii poza godzinami pracy w ramach przydzielonego telefonu służbowego który ma otrzymać przez cały tydzień włącznie z weekendami, gdzie następnie przekazuje telefon kolejnemu konserwatorowi i tak cyklicznie każdy konserwator pełni gotowość pod telefonem nie nazywając tego żadnym dyżurem. czyli pracownik po godzinie 15.00 jak jest w domu ma przydzielony telefon i jest zobowiązany do odbierania oraz przybycia do pracy i usunięcia awarii następnie kolejnego dnia rozpoczyna pracę o godzinie 7.00. Czy to rozwiązanie jest zgodne z kodeksem pracy? Czy można to nazwać dyżurem?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX