Czy zmianę regulaminu zakładowego funduszu świadczeń socjalnych należy uzgodnić z zakładową organizacją związkową?
PYTANIE
W związku z nieudzieleniem jednoznacznej odpowiedzi na zapytanie z 25-02-2021 r. zapytujemy jeszcze raz - OPS przystępuje do zmiany regulaminu zakładowego funduszu socjalnego.
W Ośrodku jest zatrudnionych ponad 20 pracowników, z czego 3 pracowników należy do powiatowego związku zawodowego, w tym jeden pracownik jest członkiem zarządu tego związku.
Czy zmianę regulaminu można skonsultować/uzgodnić wyłącznie z członkiem zarządu związku, który ponadto został wybrany przez całą załogę Ośrodka do reprezentowania jej interesów?
Czy uzgodnienia muszą być przeprowadzone jednak ze związkiem i czy jednocześnie z tym wybranym pracownikiem (dotyczy załogi, która nie należy do związku)?
Jakie mogą być konsekwencje nie przedstawienia związkowi ww. regulaminu do uzgodnień?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX