Czy żłobki wchodzące w skład zespołu mogą mieć jeden plan finansowy dla zespołu żłobków?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kucharski Dominik
Odpowiedzi udzielono: 31 maja 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Czy żłobki – jednostki budżetowe wchodzące w skład zespołu – jednostki budżetowej mogą mieć jeden plan finansowy dla zespołu żłobków? Czy żłobki wchodzące w skład zespołu muszą mieć odrębne plany finansowe? Czy żłobki wchodzące w skład zespołu muszą mieć odrębne numery regon?

Miasto utworzyło Zespół Żłobków, zgodnie z zapisem art. 9 ust. 1 ustawy z 4.02.2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz.U. z 2019 r., poz. 409 ze zm.) – dalej u.o.n.d. – w formie samorządowej jednostki budżetowej. Zgodnie z art. 9a ust. 1 u.o.n.d.: "Podmioty, o których mowa w art. 8 ust. 1 pkt 2 i 3, mogą zorganizować wspólną obsługę administracyjną, finansową i organizacyjną żłobków, klubów dziecięcych lub ich zespołów." Z kolei zgodnie z zapisem art. 8 ust. 2 u.o.n.d.: "Jednostki samorządu terytorialnego tworzą żłobki i kluby dziecięce w formie samorządowych jednostek budżetowych". W art. 11ustawy z 27.08.2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 869) czytamy: "Jednostkami budżetowymi są jednostki organizacyjne sektora finansów publicznych nieposiadające osobowości prawnej, które pokrywają swoje wydatki bezpośrednio z budżetu, a pobrane dochody odprowadzają na rachunek odpowiednio dochodów budżetu państwa albo budżetu jednostki samorządu terytorialnego. Jednostka budżetowa działa na podstawie statutu określającego w szczególności jej nazwę, siedzibę i przedmiot działalności. Podstawą gospodarki finansowej jednostki budżetowej jest plan dochodów i wydatków, zwany dalej "planem finansowym jednostki budżetowej".

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX