Czy zleceniobiorca powinien wykazać 0 godzin w informacji przedkładanej zleceniodawcy, jeżeli w danym miesiącu nie wykonywał zlecenia?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Pietruszyńska Katarzyna
Odpowiedzi udzielono: 10 stycznia 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Pracodawca zatrudnia na umowę zlecenia osobę, która obsługuje firmę w zakresie BHP. W 2016 r. ustalono stawkę ryczałtową 500 brutto za miesiąc. Przy czym są miesiące, kiedy ta osoba musi przyjechać do firmy 1, 2 lub 3 razy w zależności od potrzeb, a bywają też miesiące kiedy nie przyjeżdża w ogóle, bo nie ma takiej potrzeby, ale za taki miesiąc też otrzymuje stawkę ryczałtową. Od 1 stycznia 2017 zmieniły się przepisy, które stanowią, że do każdej umowy zlecenia należy dołączyć wykaz przepracowanych godzin w miesiącu, żeby można było sprawdzić czy stawka za godzinę wynosi minimum 13 zł brutto.

Co pracodawca powinien dołączyć do umowy jeśli żadna godzina nie została przepracowana, a następuje wypłata za dany miesiąc?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX