Czy zgłoszenie wniosku do rejestru placówek udzielających tymczasowego schronienia wymaga odrębnego upoważnienia kierownika OPS przez burmistrza?
PYTANIE
W świetle art. 25 ustawy z 12.03.2004 r. o pomocy społecznej, organ administracji samorządowej (gmina) zlecił realizację zadania z zakresu pomocy społecznej, tj. prowadzenie całorocznej noclegowni, dla organizacji pożytku publicznego. W myśl art. 48a ust. 11 ustawy o pomocy społecznej "wojewoda prowadzi rejestr placówek udzielających tymczasowego schronienia". Zatem na gminie spoczywa obowiązek zgłoszenia przedmiotowej placówki do ww. rejestru. Ponadto w systemie CAS do ośrodka pomocy społecznej nadsyłane są sprawozdania w zakresie bezdomności odnoszące się do kwestii prowadzenia noclegowni.
Wobec powyższego, na podstawie jakiego przepisu prawa, burmistrz miałby możliwość upoważnienia dyrektora ośrodka pomocy społecznej do złożenia wniosku o rejestrację noclegowni w rejestrze wojewody czy przesyłania sprawozdań do wojewody?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX