Czy zezwolenie na przetwarzanie odpadów jest ważne?
PYTANIE
Podmiot uzyskał zezwolenie starosty na przetwarzanie odpadów (zużytej borowiny) poza instalacjami i urządzeniami w maju 2021 r. (decyzja stała się ostateczna 07.06.2021 r.). Podmiot uzyskał zezwolenie przed 23.09.2021 r., więc dla podmiotu obowiązuje przepis art. 48 pkt 4 ustawy z 14.12.2012 r. o odpadach mówiący o wygaśnięciu decyzji wskazujący, że zezwolenie wygasa, jeżeli podmiot objęty zezwoleniem nie rozpoczął działalności objętej zezwoleniem w terminie 2 lat od dnia, w którym stało się ono ostateczne.
Czy w takim przypadku zezwolenie jest ważne?
Starosta uzyskał informację od posiadacza decyzji, iż od momentu otrzymania zezwolenia do 07 września 2023 r. nie podjął działalności związanej z przetwarzaniem odpadów, w związku z tym, iż nie był w posiadaniu borowiny pozabiegowej, ale działalności nie zamknął i dalej jest zainteresowany przetwarzaniem w/w odpadów.
Czy musi uzyskiwać nową decyzję i przechodzić całą procedurę, czy może ją dalej prowadzić na podstawie posiadanej decyzji starosty?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX