Czy ze względu na fakt, że firma logistyczna nie jest właścicielem produktów, za opakowania odpowiedzialny jest klient, pomimo że kupującym opakowania jest firma logistyczna?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Sosnowski Paweł
Odpowiedzi udzielono: 6 lipca 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Firma prowadzi usługi logistyczne dla podmiotu wprowadzającego swoje produkty na rynek krajowy. W ramach usługi firma logistyczna przewozi produkty do odbiorców końcowych klienta lub przewozi produkty do innych oddziałów klienta. Podczas przewożenia firma logistyczna dodaje opakowania transportowe, takie jak folia bąbelkowa. Część opakowań jest zakupiona przez firmę logistyczną: są to opakowania transportowe oraz te, w które bezpośrednio są pakowane produkty klienta. Część opakowań dostarczana jest również przez klienta.

Czy firma logistyczna powinna osiągać odpowiednie poziomy recyklingu dla opakowań: - transportowych dodawanych do produktów dostarczanych odbiorcom końcowym klienta, - transportowych dodawanych do produktów przewożonych między oddziałami klienta?

Czy ze względu na fakt, że firma logistyczna nie jest właścicielem produktów, za wyżej wymienione opakowania odpowiedzialny jest klient, pomimo że kupującym opakowania jest firma logistyczna?

Czy można przenieść odpowiedzialność za wskazane opakowania, np. poprzez odpowiedni zapis w umowie lub refakturowanie klienta za zakupione opakowania?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX