Czy zawieszenie części regulaminu wynagradzania powinno było wejść w życie po upływie 2 tygodni od podania go do wiadomości?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Pietruszyńska Katarzyna
Odpowiedzi udzielono: 9 czerwca 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W związku z pandemią Dyrektor Zarządzeniem zawiesił obowiązywanie załącznika do Regulaminu wynagradzania określającego stawki dodatkowego wynagrodzenia - do odwołania. Ww. zmiana Regulaminu weszła w życie z dniem wydania ww. Zarządzenia. Z wyjaśnień Dyrektora wynika, że wszelkie zmiany Regulaminu były konsultowane z zespołem pracowniczym na co najmniej 3 tygodnie przed wprowadzeniem zmian (brak pisemnego potwierdzenia).

Czy w ww. przypadku postępowanie Dyrektora było prawidłowe, czy jednak powinno być zawarte pisemne porozumienie w tym zakresie i przekazane PIP (w par 9 Kp wskazano, że może być zawarte porozumienie)?

Czy ww. zawieszenie części Regulaminu wynagradzania powinno było wejść w życie po upływie 2 tygodni od podania go do wiadomości?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX