Czy zatrudniając nowego pracownika na stanowisku urzędniczym w urzędzie gminy należy żądać przedłożenia zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego przez osobę, która w wyniku naboru została wybrana na to stanowisko?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Gąsiorek Piotr
Odpowiedzi udzielono: 4 sierpnia 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Czy zatrudniając nowego pracownika na stanowisku urzędniczym w urzędzie gminy powinniśmy żądać przedłożenia zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego przez osobę, która w wyniku naboru została wybrana na to stanowisko, czy wystarczające jest jej oświadczenie złożone w dokumentach aplikacyjnych? Z ustawy o pracownikach samorządowych nie wynika taka konieczność jak np. z ustawy Karta Nauczyciela, art. 10 ust. 8a: "W celu potwierdzenia spełniania warunku, o którym mowa w ust. 5 pkt 4, nauczyciel, przed nawiązaniem stosunku pracy, jest obowiązany przedstawić dyrektorowi szkoły informację z Krajowego Rejestru Karnego, z wyjątkiem przypadku gdy z nauczycielem jest nawiązywany kolejny stosunek pracy w tej samej szkole w ciągu 3 miesięcy od dnia rozwiązania albo wygaśnięcia na podstawie art. 20 ust. 5c poprzedniego stosunku pracy".

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX