Czy zaświadczenie wydawane przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta o dokonaniu wpisu do rejestru działalności regulowanej podlega opłacie skarbowej?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 10 sierpnia 2022 r.
Autor odpowiedzi: Sputowski Arkadiusz
Odpowiedzi udzielono: 13 lipca 2022 r.

PYTANIE

Przedsiębiorca, który chce się wpisać do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości musi za dokonanie wpisu do ww. rejestru zapłacić 50 zł opłaty skarbowej i dołączyć do wniosku dowód jej uiszczenia (obligatoryjnie), natomiast za dokonanie zmiany w ww. rejestrze musi zapłacić 25 zł (w przypadku rozszerzenia działalności). Natomiast: 1) zgodnie z art. 9b ust. 5 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach - wójt wydaje z urzędu zaświadczenie o dokonaniu wpisu do rejestru; 2) zgodnie z art. 9 ba ust. 2 ww. ustawy - w przypadku zmiany danych wpisanych do rejestru przedsiębiorca zobowiązany jest złożyć wniosek o zmianę wpisu (...); 3) zgodnie z art. 9c ust. 2 ww. ustawy - wpisu do rejestru oraz zmiany wpisu do rejestru dokonuje się na pisemny wniosek przedsiębiorcy; 4) zgodnie z art. 9 c ust. 4 ww. ustawy - do wniosku dołącza się dowód uiszczenia opłaty skarbowej oraz oświadczenie (...).

Czy w związku z powyższym wystarczy, że przedsiębiorca dołączy dowód uiszczenia opłaty skarbowej, o której mowa wyżej tj. w wysokości 50 zł (dokonanie wpisu) lub 25 zł (dokonanie zmiany wpisu), czy musi również dołączyć dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł za wydanie zaświadczenia dot. wpisu do ww. rejestru lub dokonania zmiany w ww. rejestrze? A jeżeli przedmiotowy przedsiębiorca nie dołączy dowodu uiszczonej opłaty skarbowej, o której mowa wyżej w wysokości 17 zł, to czy należy wezwać go do uzupełnienia wniosku tak jakby to było w przypadku niedołączenia dowodu uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 50 zł (dokonanie wpisu) lub 25 zł (dokonanie zmiany wpisu)?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX