Czy zastępca burmistrza powinien przy podpisie wskazać, że działa z upoważnienia burmistrza, jeżeli realizuje zadania na podstawie regulaminu organizacyjnego urzędu gminy?
PYTANIE
Czy zastępca burmistrza posiada własne kompetencje i może podpisywać pisma na zewnątrz urzędu z pieczęcią "zastępca burmistrza", czy może poruszać się tylko w granicach upoważnień i pełnomocnictw udzielonych przez burmistrza i wówczas używać pieczęci: "Z upoważnienia burmistrza - zastępca burmistrza"?
Stan faktyczny: Zastępca burmistrza w regulaminie organizacyjnym ma przypisane zadania m.in. nadzór nad podległymi mu bezpośrednio komórkami organizacyjnymi urzędu. Ponadto w regulaminie tym znajdują się następujące zapisy: 1. Zastępca burmistrza podejmuje czynności kierownika urzędu pod nieobecność burmistrza. 2. Zastępca burmistrza wykonuje inne zadania, polecenia lub działa z upoważnienia burmistrza. Zastępca posiada również szereg upoważnień i pełnomocnictw. Wydaje się bezsporne, że kiedy zastępca wykonuje zadania objęte pełnomocnictwami to używa pieczęci "Z upoważnienia burmistrza - zastępca burmistrza".
Co jednak w pozostałych przypadkach?
Czy może używać pieczęci "zastępca burmistrza"?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX