Czy zasady zapewniania posiłków podczas delegacji powinny być uregulowane w wewnętrznym regulaminie?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Ziółkowski Paweł
Odpowiedzi udzielono: 7 czerwca 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Pracownicy spółki z o.o. odbywają podróże służbowe na podstawie polecenia wyjazdu służbowego. Często pracownicy po powrocie z podróży służbowej przedstawiają faktury za usługi gastronomiczne przewyższające wartość diet.

Czy pracodawca powinien taki zwrot kosztów uregulować w swoich zasadach rozliczania kosztów podróży służbowej?

W spółce obowiązuje zarządzenie tylko dotyczące zwrotu kosztów przejazdu, w pozostałym zakresie stosowane były zasady zgodnie z rozporządzeniem sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX