Czy zasady zapewniania posiłków podczas delegacji powinny być uregulowane w wewnętrznym regulaminie?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 7 czerwca 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Pracownicy spółki z o.o. odbywają podróże służbowe na podstawie polecenia wyjazdu służbowego. Często pracownicy po powrocie z podróży służbowej przedstawiają faktury za usługi gastronomiczne przewyższające wartość diet.
Czy pracodawca powinien taki zwrot kosztów uregulować w swoich zasadach rozliczania kosztów podróży służbowej?
W spółce obowiązuje zarządzenie tylko dotyczące zwrotu kosztów przejazdu, w pozostałym zakresie stosowane były zasady zgodnie z rozporządzeniem sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX