Czy zasady prowadzenia uproszczonej ewidencji czasu pracy kadry kierowniczej uległy zmianom od 1 stycznia 2019 r.?
PYTANIE
Pracownicy zarządzający w imieniu pracodawcy zakładem pracy i kierownicy wyodrębnionych komórek organizacyjnych wykonują, w razie konieczności, pracę poza normalnymi godzinami pracy bez prawa do wynagrodzenia oraz dodatku z tytułu pracy w godzinach nadliczbowych. W praktyce taki sposób organizacji czasu pracy kadry kierowniczej nazywany jest nienormowanym czasem pracy.
1) W jaki sposób, po zmianie przepisów od 1.01.2019 r., prowadzić ewidencję czasu pracy dla pracowników objętych nienormowanym czasem pracy tzn odnotowywać ilość przepracowanych godzin oraz godzinę rozpoczęcia i zakończenia pracy?
2) Czy na papierowych listach obecności mamy żądać od tych pracowników codziennego wpisywania godziny rozpoczęcia i zakończenia pracy?
3) Czy na papierowych listach obecności, pozostali pracownicy (nie objęci nienormowanym czasem pracy) mają postępować, jak pkt 2) czy tez mogą składać tylko swój podpis, nie wpisując godziny rozpoczęcia i godziny zakończenia pracy ?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX