Czy zasadne jest wystawienie noty obciążeniowej, jeśli klient po dokonaniu rezerwacji pokoju hotelowego nie rezygnował z niej i nie przyjechał?
PYTANIE
Klient po dokonaniu rezerwacji hotelu pokojowego nie dojechał, nie zgłosił chęci anulowania rezerwacji i potwierdził w chwili dokonywania rezerwacji że jest świadom, iż niestawienie się i nieanulowanie rezerwacji w określonym terminie skutkuje obciążeniem kosztami pierwszej doby hotelowej. Zgodnie z umową mamy prawo go obciążyć za "nie dojazd" wg umowy/warunków rezerwacji. W przypadku noclegów jest to z reguły wysokość opłaty za 1 noc. W przypadku konferencji/bankietów, jest to szczegółowo regulowane w umowie. W takich wypadkach nie dochodzi do wykonania usługi, jest to raczej obciążenie z tytułu niewywiązania się z umowy. W związku z tym zamiast faktury wystawiamy notę obciążeniową.
Czy wystawienie noty obciążeniowej jest poprawne?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX