Czy zarządca centrum handlowego zobowiązany jest do prowadzanie ewidencji odpadów opakowaniowych zbieranych od swoich najemców i wystawiania kart przekazania odpadu dla firmy odbierającej te odpady?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 5 stycznia 2023 r.
Autor odpowiedzi: Jerzy Janusz
Odpowiedzi udzielono: 14 maja 2014 r.

PYTANIE

Zarządca centrum handlowego zbiera odpady opakowaniowe (makulatura i folia) na terenie obiektu od swoich najemców (sklepy o zróżnicowanej powierzchni najmu). W umowach najmu nie ma zapisów o przeniesieniu odpowiedzialności za wytworzone odpady na wynajmującego lokal / zarządcę obiektu na podstawie art. 28 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach – dalej u.o. Zebrane od najemców odpady opakowaniowe są przekazywane przez zarządcę centrum handlowego profesjonalnej firmie posiadającej zezwolenie na zbieranie lub przetwarzanie odpadów. Zarządca centrum handlowego posiada podpisaną umowę z profesjonalną firmą odbierającą odpady opakowaniowe. Przekazane odpady ważone są przez profesjonalnego odbiorcę poza terenem centrum handlowego. Na terenie obiektu nie ma wagi do określenia masy przekazanych odpadów.

Czy zarządca centrum handlowego zobowiązany jest do prowadzanie ewidencji zbieranych odpadów i wystawiania kart przekazania odpadu dla firmy odbierającej odpady opakowaniowe?

Czy też na podstawie art. 66 ust. 4 pkt 3 u.o. zarządca centrum handlowego jako nieprofesjonalny zbierający odpady opakowaniowe jest zwolniony z obowiązku prowadzenia ewidencji zbieranych odpadów i przedkładania sprawozdań o zebranych odpadach do urzędu marszałkowskiego?

Czy najemcy w ww. centrum handlowym zobowiązani są do prowadzenia ewidencji wytwarzanych odpadów opakowaniowych i wystawiania kart przekazania odpadu przy przekazaniu makulatury i folii zarządcy obiektu, który prowadzi działalność nieprofesjonalnego zbierania odpadów opakowaniowych?

W przypadku konieczności prowadzenia ewidencji, w jaki sposób najemcy powinni określać masę odpadów opakowaniowych przekazanych zarządcy centrum handlowego?

Na terenie obiektu nie ma możliwości określenia masy odpadów zebranych od poszczególnych najemców (nie ma wagi).

Czy w umowach najmu zarządca ma obowiązek zawrzeć informację, że na terenie obiektu prowadzi działalność w zakresie nieprofesjonalnego zbierania odpadów opakowaniowych?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX