Czy zarządca centrum handlowego może zbierać na terenie obiektu zużyty sprzęt elektryczny?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 5 stycznia 2023 r.
Autor odpowiedzi: Sosnowski Paweł
Odpowiedzi udzielono: 22 września 2016 r.

PYTANIE

Czy zarządca centrum handlowego może zbierać na terenie obiektu zużyty sprzęt elektryczny?

Zarządca zamierza podpisać umowę z firmą, która wstawi pojemnik do zbierania zużytego sprzętu elektrycznego. Do pojemnika klienci będą mogli wrzucić niepotrzebny mały sprzęt elektryczny, świetlówki, żarówki kompaktowe itd. Postawienie pojemnika nie ma związku z działalnością handlową żadnego sklepu na terenie obiektu. Jest to inicjatywa zarządcy obiektu. Zarządca odpowiada za podpisanie umowy najmu ze sklepami i organizację usług na terenie obiektu (np. sprzątania). Firma wstawiająca pojemnik nie ma żadnych decyzji na zbieranie lub transport odpadów. Firma docelowo wskaże zarządcy obiektu podmiot, który odbierze odpady zużytego sprzętu. Można powiedzieć, że jest to pośrednik.

Czy zarządca obiektu powinien posiadać decyzję na zbieranie odpadów lub wpis do rejestru GIOŚ?

Na podstawie jakich dokumentów należy przekazać zebrane odpady?

Czy odbiorcą zebranych odpadów ma być zakład przetwarzania, czy podmiot posiadający zezwolenie na zbieranie odpadów?

Czy podmiot powinien złożyć sprawozdanie do marszałka lub do GIOŚ?

Jakie inne obowiązki mogą ciążyć na zarządcy, który zbiera takie odpady?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX