Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Autor odpowiedzi: Waślicki Tadeusz
Odpowiedzi udzielono: 2 grudnia 2013 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Organizacja pożytku publicznego podjęła uchwałę o jej likwidacji, zgłosiła tę zmianę w sądzie (KRS), następnie przekazała w formie darowizny innej organizacji pożytku publicznego lokal użytkowy, który nabyła w trakcie swojego funkcjonowania (7610 zł). Środek ten został wprowadzony do ksiąg rachunkowych, natomiast nie dokonywano od niego odpisów umorzeniowych (po wprowadzeniu tylko jeden raz naliczono amortyzację, a potem zaniechano mimo użytkowania).

Na jakich kontach należy zaksięgować te transakcje?

Poza tym jakich księgowań należy dokonać w przypadku niewypłacalnego dłużnika (360 zł)?

Czy zamykanie ksiąg likwidowanej organizacji powoduje, że należy dokonać w nich jakieś szczególne księgowania?

Co się dzieje z funduszem statutowym?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów prezentację