Czy zamieszczanie kodu PL jest błędem, jeżeli na fakturze nie został wykazany numer z prefiksem PL?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kowalski Radosław
Odpowiedzi udzielono: 9 listopada 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka ma zautomatyzowany proces związany z raportowaniem JPK_VAT, w ramach którego nie analizuje danych podawanych na fakturach, tylko automatycznie pobiera dane kontrahenta z bazy danych, gdzie każdy kontrahent krajowy w momencie rejestracji ma przypisany kod PL, bez względu na status dla transakcji zagranicznych. System nie będzie więc uwzględniał tego czy na danej fakturze "krajowej" kontrahent podał kod PL, czy też nie.

Czy błędem będzie wykazywanie w JPK_V7M oznaczenia PL dla każdej transakcji pomiędzy podmiotami krajowymi i dotyczącymi transakcji krajowej, poprzez automatyczne zaciągnięcie kodu z kartoteki kontrahenta?

Czy należy weryfikować w systemie VIES numer poprzedzony kodem kraju PL, który został podany na fakturze przez kontrahenta krajowego w transakcji krajowej przed ujęciem go w JPK?

Co w sytuacji, gdy podany numer na fakturze przez kontrahenta krajowego jest nieważny?

W prezentowanych opiniach pojawiło się stwierdzenie, że kod PL nie jest podawany dla kontrahentów polskich.

Jakich faktycznie transakcji dotyczy to oznaczanie?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX