Czy zamawiający może udzielić zamówienia na druk ulotek promocyjnych organizowanej wystawy korzystając z wyłączenia stosowania przepisów nowego PZP?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kardas Bartłomiej
Odpowiedzi udzielono: 9 lutego 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Instytucja kultury organizuje w zakresie swojej działalności kulturalnej organizacje m.in wystaw. Zgodnie z art. 11 ust. 5 pkt 2 nowego PZP (poprzednio art. 4d ust. 1 pkt 2 PZP), przepisów ustawy nie stosuje się do zamówień "których przedmiotem są dostawy lub usługi z zakresu działalności kulturalnej związanej z organizacją wystaw […]" W związku z organizacją wystaw zamawiający ma potrzebę udzielenia zamówienia na druk ulotek (również druk materiałów promocyjnych) promujących dane wydarzenie oraz bogato ilustrowanych katalogów informujących o treści wystawy o wartości większej niż 130.000 zł netto, a jednocześnie mniejszej niż wartości odnoszące się do progów unijnych, wynikające z art. 3 ust. 1 nowego PZP.

Czy zamawiający może udzielić zamówienia na druk ulotek promocyjnych i katalogów przy zastosowaniu przepisów art. 11 ust. 5 pkt 2 nowego PZP?

Względnie, jeżeli jest to dopuszczalne w odniesieniu tylko do katalogów lub ulotek promocyjnych?

Procedura udzielania zamówienia na tego typu dostawy obejmuje tryb konkurencyjny określony na podstawie wewnętrznego regulaminu regulującego udzielanie zamówień na dostawy i usługi z zakresu działalności kulturalnej.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX