Czy zamawiający może przyjąć złożone po terminie wyjaśnienia, z powodu awarii sieci uniemożliwiającej połączenie się oprogramowania do składania podpisów elektronicznych z serwerem, a co za tym idzie weryfikacji podpisu?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Jagodziński Marcin Jerzy
Odpowiedzi udzielono: 29 czerwca 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Wykonawca zwrócił się (dzień po wyznaczonym terminie na złożenie wyjaśnień) do zamawiającego z prośbą o przywrócenie terminu składania wyjaśnienia ze względu, iż w dniu wyznaczonym na złożenie wyjaśnień podczas trzech prób podpisania pisma z wyjaśnieniami nie udało się tego zrobić, a przyczyną była awaria sieci uniemożliwiająca połączenie się oprogramowania do składania podpisów elektronicznych z serwerem, a co za tym idzie weryfikacji podpisu. Załączył też pirnt screeny zrobione podczas prób złożenia podpisu. Z tym pismem przesłał też pismo z wyjaśnieniem, o które pierwotnie był proszony.

Czy można uznać to wyjaśnienie złożone po terminie ze względu na opisany problem z podpisem elektronicznym? Czy należałoby raczej ponownie wezwać wykonawcę do złożenia wyjaśnień? Czy też powinno się odrzucić ofertę wykonawcy ze względy na brak złożenia wyjaśnień w wyznaczonym terminie?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX