Czy zamawiający może przyjąć złożone po terminie wyjaśnienia, z powodu awarii sieci uniemożliwiającej połączenie się oprogramowania do składania podpisów elektronicznych z serwerem, a co za tym idzie weryfikacji podpisu?
PYTANIE
Wykonawca zwrócił się (dzień po wyznaczonym terminie na złożenie wyjaśnień) do zamawiającego z prośbą o przywrócenie terminu składania wyjaśnienia ze względu, iż w dniu wyznaczonym na złożenie wyjaśnień podczas trzech prób podpisania pisma z wyjaśnieniami nie udało się tego zrobić, a przyczyną była awaria sieci uniemożliwiająca połączenie się oprogramowania do składania podpisów elektronicznych z serwerem, a co za tym idzie weryfikacji podpisu. Załączył też pirnt screeny zrobione podczas prób złożenia podpisu. Z tym pismem przesłał też pismo z wyjaśnieniem, o które pierwotnie był proszony.
Czy można uznać to wyjaśnienie złożone po terminie ze względu na opisany problem z podpisem elektronicznym? Czy należałoby raczej ponownie wezwać wykonawcę do złożenia wyjaśnień? Czy też powinno się odrzucić ofertę wykonawcy ze względy na brak złożenia wyjaśnień w wyznaczonym terminie?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX