Czy zakup niszczarki, należy ująć w PKPiR tego roku, w którym podatnik rzeczywiście poniósł koszt?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2019 r.
Autor odpowiedzi: Niedźwiedzka Małgorzata
Odpowiedzi udzielono: 30 grudnia 2011 r.

PYTANIE

Prowadzę działalność gospodarczą, PKPiR - metoda kasowa. Pierwszy raz zaistniał u mnie pewien przypadek, otóż kupiłem wyposażenia biurowe (niszczarkę do dokumentów wartości 500 zł - 31 grudnia 2011 r.), natomiast fakturę wystawiono już w nowym roku 6 stycznia 2012 r.

Zastanawiam się, czy powinienem zakup ww. urządzenia wpisać do PKPiR 31 grudnia 2011 r. lub w momencie wystawienia faktury zakupowej, w sumie posiadałem ową rzecz jeszcze w starym roku?

Faktura posiada datę sprzedaży 31 grudnia 2011 r.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX