Czy zakład budżetowy musi uzyskać zezwolenie na transport odpadów z terenów zielonych miasta?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 sierpnia 2019 r.
Autor odpowiedzi: Jerzy Janusz
Odpowiedzi udzielono: 22 stycznia 2016 r.

PYTANIE

Samorządowy zakład budżetowy świadczy w imieniu gminy, z którą ma podpisaną umowę, usługi w zakresie pielęgnacji terenów zielonych. Zebrane odpady tj. liście, trawa, gałęzie itp. przewożone są w jedno miejsce na terenie miasta, skąd odbierane są raz w tygodniu przez firmę posiadającą zezwolenie na gospodarowanie odpadami, z którą samorządowy zakład budżetowy ma podpisaną umowę.

Czy w przedmiotowej sytuacji zakład budżetowy jest obowiązany do uzyskania zezwolenia na transport odpadów z terenów zielonych miasta do określonego punktu na terenie miasta, z którego te odpady będą odbierane?

Czy zakład budżetowy obowiązany jest uzyskać zezwolenie na zbieranie odpadów w określonym punkcie do czasu ich odbioru przez firmę posiadającą zezwolenia na gospodarowanie odpadami?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX