Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Autor odpowiedzi: Skalska Magdalena
Odpowiedzi udzielono: 7 września 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Pracownik zatrudniony na umowę o pracę (pełen etat, pięciodniowy tydzień pracy) chce dodatkowo pomagać swojemu pracodawcy przy organizowanych konferencjach i szkoleniach. Pomoc ta nie mieści się w zakresie obowiązków określonych w zawartej umowie o pracę. Planowane konferencje odbywają się często w piątek w godzinach popołudniowych (do 21) oraz soboty w godzinach dziennych (do 21). Czy za dodatkową pracę w sobotę pracownik powinien otrzymać dzień wolny? Co jeśli pracownik zamiast dnia wolnego (niezależnie od ilości przepracowanych godzin) preferowałby otrzymanie dodatkowego wynagrodzenia? Czy można w takim przypadku zawrzeć z pracownikiem umowę zlecenie? Jeśli nie - to czy do umowy o pracę należy sporządzić aneks?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?